Vad får du i lön?

Allt går inte mäta i pengar. Det är det många som missar. De går till sina, visserligen kanske välbetalda jobb, och vantrivs 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan. Det blir många timmar på ett år...

 

Vad får du i lön som reseledare?

Det här var vad jag kom på när jag skrev!

  • Tempofyllt, spännande och omväxlande arbete fullt av utmaningar

  • Världen som arbetsplats

  • Bekantskap med andra kulturer

  • En annorlunda vardag jämfört med i Sverige

  • Träffa spännande människor i olika sammanhang

  • Klara ut nya situationer i en annorlunda miljö

  • Stora möjligheter att utveckla dig personligt såväl som kunskapsmässigt.

  • Arbeta med service i andra kulturer - en ovärderlig erfarenhet

  • Får möjlighet att upptäcka dig själv och utvecklas på olika sätt

  • Fyra underbara dagar i månaden till DITT förfogande att göra samma som semestergästerna

  • Försäkring i jobbet

  • Del av boendekostnaden

  • Och om inte ovanstående är nog så får du dessutom ca 5-7000 kr varje månad!!!

Vad säger du om DET?

 

Nackdelar

Jag kommer egentligen bara på två som skulle kunna räknas hit. Och jag kalkylerar då med att du har trollat bort boendekostnaden i Sverige...

  • Långa arbetsdagar – sällan 8 h/dag och 40 h /veckan

  • Jobb sex dagar i veckan – inte fem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0